Projekty
2. 4. 2009
Projekt
Název: Dopravní prostředky
Délka: Výukový blok
Místo: Počítačová učebna
Pomůcky: Interaktivní tabule, papíry, nůžky, staré noviny, lepidlo, pracovní papíry, pastelky
Místo: Školní třída
Cíl projektu:
-žáci umí roztřídit dopravní prostředky, podle toho, kde se pohybují
-žáci umí roztřídit slova do slabik
-žáci se naučila důležitá telefonická čísla (policie, záchranná služba, hasiči)
-umí dělat obraz z vyškubaných papírků
Popis:
Seznámím děti s projektem. Co budou všechno dělat na inter.tabuli a na papír a co budou potřebovat za pomůcky. Třídu rozdělím do tří skupinek po sedmi dětí a to rozpočítáváním
,,PRVNÍ, DRUHÝ, TŘETÍ“. Všechny jedničky půjdou k sobě, to samé udělají dvojky i trojky.
- úkol: Děti na inter. tabuli (zbytek dětí ze skupiny to nakreslí a napíší na papír) nakreslí dopravní prostředek, podle toho, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice, koleje). Sami si vyberou jaký dopr. prostředek chtějí kreslit a pak k obrázku napíšou kam patří.
- úkol: Na tabuli budou různé obrázky a děti je musí správně seřadit pod správný název. Všechny děti se vystřídají u tabule.
- úkol: Ve skupině každý dostane lísteček na který napíše název dopravního prostředku nebo nějaké jiné slovo, které se vztahuje k dopravním prostředkům.
Slova (napsaná slova) vybereme a společně vyskládáme a nakonec rozstříháme slova podle slabik. Děti je potom ve skupinách slabiky skládají zpět na slova. Mezi tím se střídají na tabuli a ze slabik skládají slova.
- úkol. Na tabuli děti mají slova, která mají proházená písmenka.
Musí najít slovo a správně ho napsat. Ostatní děti ve skupině slova píší na papír.
- úkol. Po úkolech dětem rozdám listy, na kterých se seznámí s důležitými telefon. čísly
(policie, záchranná služba, hasiči). Na tabuli jsou napsaná čísla, která si děti musí zapamatovat a pak ty čísla napíšou (takhle zjistí jestli si je pamatují).
Poslední úkol:
Děti rozdělím do dvojic a svoje nabyté vědomosti využitou při vlastní tvorbě (KOLÍŽOVÉ TVORBĚ). Každá dvojce dostane velký kus papíru, staré noviny, lepidlo a dva štětce, pastelky. Každá dvojce se rozhodne jaký dopravní prostředek chce ztvárňovat a začne ho vytrhávat z papíru. Postupně ho lepí a tvaruje na papíře. Místa, která jsou bílá, děti zabarví pastelkami a to tak aby to dohromady s nalepenýma papírkami ladilo dohromady.
Děti svá díla samy vyhodnotí a vyberou nejhezčí koláž.