Šárka Lokvencová
KOUZLO PODZIMU
Charakteristika projektu
Jednodenní projekt pro žáky 1. - 3 ročníku. Realizace - ve třídě, děti budou rozděleny do skupin po čtyřech, lavice budou spojeny po dvou. Předem děti seznámit s prací ve skupinách a s pravidly skupinové práce. Zadat pomůcky pro práci.
Cílová skupina : 6 - 8 let
Cíle a úkoly projektu : Hlavním cílem projektu je rozvoj kompetencí - pracovních, skupinové spolupráce, tvořivé myšlení, naslouchání jeden druhému, schopnost řešení problému.
Rozvoj spolupráce, rozvoj pracovních a komunikativních dovedností ( při práci ve skupinách se naučit spolupracovat a naslouchat ostatním ze skupiny, pomáhat si).
Procvičit probrané učivo z ČJ (dosud probraná písmena, slabiky), z Ma (posloupnost čísel, sčítání, odčítání), z Prv (ovoce, zelenina, podzimní příroda), z Vv a Pč (rozvíjení výtvarné a pracovní dovednosti, barvy podzimu), z Tv (pohyb, rovnováha,orientace v prostoru, hry), z Informační technologie (program malování, word)
Výstup projektu : Pracovní listy jednotlivých skupin budou nalepeny na velké archy, které si vystavíme ve třídě. To, co vytvoří děti v programu malování a ve wordu použijeme také na výstavu. Společně se děti podívají na práci spolužáků v jiných skupinách, zhodnotíme práci jednotlivých skupin, zapíšeme a vyhodnotíme pomocí hodnotícího listu. Děti dostanou dotazník, kde pomocí smajlíků zhodnotí svou práci na projektu. Pro učitele je to zpětná vazba, pomocí které lze zjistit, jak se dětem projekt a práce v něm líbil, co je bavilo, jak se jim líbila společná práce ve skupinách a zjištění , co je nutné při dalším projektu vylepšit.
Pomůcky : děti si přinesou brambory, ovoce a zeleninu (jablka, hrušky, švestky, mrkev,cibuli atd.), lepidlo, nůžky, pastelky, usušené listy, další pomůckou se kterou budou pracovat bude počítač
ÚKOLY
1) Děti dostano pracovní list s obrázky a budou mít za úkol pod obrázek napsat počáteční písmeno názvu toho obrátzku, napíšou ho psacím i tiskacím písmem.
2) Děti budou pracovat ve skupince na počítači, vzhledem k tomu, že nemáme k dispozici to,lik počítačů ve třídě. Budou mít za úkol otevřít word, kde budou mít přichystanou stánku se slovy. Budou mít za úkol ve slovech obarvit písmenka, která již znají.
3) Na další stránce ve wordu budou mít děti přichystané obrázky. Jejich úkolem bude zakroužkovat obrázky, které mají něco společného s podzimem. Potom pomocí barviček rozdělí slova na slabiky.
4) Děti budou mít za úkol napsat do wordu přeházeně čísla od 1 do 10. Potom bude jejich úkolem spojit je od nejmenšího po největší.
5)Tentokrát jim pracovní list promítnu na interaktivní tabuli. Děti budou mít za úkol vypočítat příklady a zapsat jejich výsledky.
6) Další pracovní list jim opět promítnu na interaktivní tabuli. Děti budou mít zaúkol doplnit zprávný počet hub, kdytek, jablek.
7) Děti budou mít za úkol si veskupině vytvořit z papíru jednu zavařovací sklenici. Potom jim rozdám obrázky různých potravin. Děti budou mít za úkol se ve skupince poradit a nalepit do sklenice potraviny, které se zavařují.
8) Děti si v programu malování nakreslí 5 různě velkých listů. Budou mít za úkol listy vybarvit. Potom je společně vytiskneme a děti si je vystříhají a nalepí na draka podle velikosti na jeho ocas.
9) Bramborová olympiáda
- brambor nosíme na lžíci
-podlézáme lavici s bramborem na lžíci
-hod bramborem do koše
předávání brambor v řadách, mezi nohama, nad hlavou
10) Podzimní hostina se zpěvem a kytarou. Nejdříve si všechny práce vysvavíme. Na zem dáme ubrus, vyzdobíme listy, uděláme si obložené zeleninové a ovocné talíře. Povídáme si o celodenní práci, přečteme si pozimní básničky, zazpíváme si s kytarou. Úplně na konci si děti vyhledají na internetu něco o podzimu, stáhnou si to a namalují obrázek.